lördag 29 september 2007

Säkerhetsbeteende

Listar upp några av mina "säkerhetstrix":

- ALLTID en ask Läkerol i fickan (lindrar illamående, verkar avslappnande i och med att man suger/tuggar på den)
- ALLTID ett paket tuggummi i fickan (av samma orsak)
- ALLTID huvudvärkstabletter (om jag blir yrslig får jag huvudvärk)
- ALLTID en plastpåse i väskan (OM jag skulle kräkas.. den jag har i väskan är nåt år.. ;) )
- ALLTID ta bilen om vi ska nånstans, så att jag enkelt kan ta mig hem om jag måste (aldrig, aldrig att jag samåker med någon annan)
- ALLTID ytterkanten på bio/teater osv, och full koll på vart dörren är, toaletten är snabbaste vägen ut
- ALLTID en "fri plats" när vi är borta och äter, kan inte sitta på en plats där nån måste resa sig för att släppa förbi mig

Tja.. ska fundera mer.. för jag har fler!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också alltid stenkoll på toaletterna och vill helst också sitta längst ut.

Att du går på toaletten för säkerhetsskull kan du väl också lägga till i listan? Iallafall har jag det på min lista.

Jag ska nog skriva ner den igen jag också. Har inte orkat jobba med panikångesten på det sättet sedan i våras.

Kram:)

Minna sa...

Tack för ditt inlägg! Jag googlade på "säkerhetsbeteende" för att finna en förklaring och du beskriver det klockrent!