måndag 17 september 2007

Lunchpaus

Har sovit dåligt inatt, och det märktes när jag vaknade. Morgonen var stressig och som vanligt kan jag inte bara släppa allt och koncentrera mig på mig själv, utan måste hålla full koll på att alla andra får med sig det som ska med, att de kommer i tid, att de är förberedda osv.

Drack kaffe direkt jag kom på jobbet, och trots att jag vet vad som väntar så blir jag ändå lika förvånad över att jag faktiskt inte kan dricka kaffe på morgonen. Hjärtklappning, stresskänsla...

Drack direkt en kopp ingefära-citron-thé efteråt, precis som att det skulle hjälpa. Men försöka går ju alltid.

Ångest, overklighetskänslor, svårt att fokusera och så huvudvärk på toppen av det.

Åkte hem på lunchen, nu ska jag äta i lugn och ro, samla tankarna, åka tillbaka och klara resten av dagen. Nya tag!

Livet levs en dag i taget.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller just på att lära mig dricka kaffe igen och därmed stå ut med hjärtklappningen...(ingår i min bok som jag jobbar med).

PUST!! Men gott!!

Stina sa...

Japp, jag jobbar ju med samma bok.. :)

Försöker ta det som en övning när jag dricker för mycket kaffe. ;)

Anonym sa...

Ja just det ja!! Så du dum jag är...;-D