fredag 14 september 2007

Slump eller vad?

Slump eller vad?

Har när jag dragit ett kort från "Osho Zen tarot" (TACK för tipset Isolde!!) tre dagar fått kortet "Blixtnedslag". Slump eller vad??

"Du kanske känner dig ganska skakig just nu, precis som om jorden skälver under dina fötter. Nu sätts din känsla av trygghet på prov. Den naturliga reaktionen är att försöka hålla sig fast, men denna inre jordbävning är både nödvändig och oerhört viktig - om du låter det ske kommer du att resa dig upp ur spillrorna starkare och mer tillgänglig för nya erfarenheter.."

Hade precis tänkt blogga om mitt trygghetsbehov - jag vilar hellre i det trygga än söker förändring.

Idag drog jag kortet "Uppfostran".

"Det är dags att ta en titt på din spegelbild i dammen och bryta dig ut ur det som andra fått dig att tro om dig själv. Dansa, spring, hoppa, babbla -vad som helst som krävs för att väcka upp det sovande lejonet därinne"

Det står också "Får går alltid i flock och hoppas att det är tryggt. I en skock känner man sig tryggare, säkrare. Om man blir attackerad finns större möjlighet att skydda sig själv, men att vara för sig själv? Endast lejonet strövar fritt. Och varenda en av er är födda som lejon, men samhället präglar er, programmerar ert sinne som ett får. Det ger dig en personlighet, en trevlig personlighet, snäll, mycket bekväm, mycket lydig"

Mmm.. tankvärt..

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är de underbara korten?! Jag har slutat förvånas...nu accepterar jag bara det mystiska faktum att de så väldigt ofta är så otroligt träffande!!

Roligt att du oxå har nytta av dem!!

Kram!!