söndag 16 september 2007

Att vara nöjd

Har gjort "höst" ute på gården idag. Och under tiden jag tömde krukor, klippte ner växter i rabatter, plockade in ditten och datten kom de negativa tankarna.

Bestämde mig genast att vända dem till positiva tankar istället.

- Oj, vad mycket ogräs, jag har inte hunnit med rabatterna på sistone..
-> Vad fint många blommor fortfarande blommar, och oj vad det har det växt i rabatterna!

- Jag har inte hunnit med det jag hade tänkt fixa i trädgården i sommar..
-> Vad bra att jag har hunnit med det, och det och det i sommar!

- Usch vad trist det är ute, regn och grått.. och sommarblommorna har vissnat.
-> Vilka vackra färger träden har! Jag ska köpa höstplantor och göra fint nu i veckan!

Tankens kraft är enorm!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, visst är tankens kraft verkligen enorm. Och tänk vad bra att vi har sån koll på det vi tänker, vi om några har ju möjlighet att vända det här till nåt positivt, nåt som kan följa oss resten av våra liv! Så att gå igenom en sån här pärs kan man ju onekligen dra nytta av.