torsdag 4 oktober 2007

Undvikanden

Saker jag undviker om jag har möjlighet:
- Handla i matvaruaffärer (andra affärer går bra)
- Stå i långa köer
- Äta på restaurang
- Åka bil med andra, i andras bilar
- Gå på långpromenader (går gärna långt, men hellre i kringelkrokar kring hemmet, så att det inte är alltför långt hem om jag vill hem)
- Dricker helst inte alkohol borta, jag vill köra bil och behålla kontrollen
- Gå in i affärer som är långa, har många våningar och långt till utgången
- Långfärdskörning (på motorvägar, höga hastigheter, långa sträckor.. särskilt såna med staket mellan vägbanorna)
- Tidbokade saker (jag vill hellre göra saker när jag känner att det är en bra dag = feghet)
- Långa, sega möten

Det finns nog mer än jag kom på just nu. Eg. överhuvudtaget såna saker som kräver att man inte kan gå precis när man vill, snabbt ta sig ut.

Däremot betyder det inte att jag inte gör de här sakerna, men om jag kan så undviker jag det. Vilket inte alltid är lätt, jag jobbar heltid, har barn med aktiva fritidsintressen, make med detsamma och vi umgås ofta med våra vänner.

Saker jag undviker tills det är oundvikligt och helst en stund till:
- Gå till tandläkaren
- Gå till frisören
- Gå till läkaren (jag är hypokondrisk, jag drabbas av "allt", läser om "allt", kan "allt" om diagnoser, men jag vill inte gå till läkaren för att då kanske han/hon säger att det är sant.. )

Inga kommentarer: