söndag 16 september 2007

Katastroftänkande

Tonåringen skulle hämtas från träning, tillsammans med tre träningskompisar.

Halvvägs dit kom jag på - jag har inte mobilen med mig!!!

Genast började tankarna snurra, tänk om jag får bensinstopp, tänk om nåt händer, tänk om nån måste ha tag på mig, tänk om jag blir sen, tänk om bilen går sönder, tänk om nån hemma måste ha tag på mig... tänk om, tänk om, tänk om.

Hjärtat börjar slå snabbare, tryck över bröstet, det blir tyngre att andas. Hinner inte vända om och hämta mobilen. Trampar lite mer på gasen så att jag ska komma fram fortare istället, så att de inte ska stå och vänta och ev. ringa utan att få svar.

Kommer fram i tid, behöver bara vänta några minuter.. sedan har jag helt plötsligt fyra mobiltelefoner i bilen.

Plötsligt kan jag andas igen, och kör hemåt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig du var som tog dig igenom det!!