onsdag 14 november 2007

Trött på duktig..

Idag är jag riktigt trött på mig själv, trött på mitt "duktighetssyndrom".

Jämt ska jag vara så himla duktig, alltid ska jag ställa upp, alltid har jag så höga krav på mig själv..

Usch och fy!

"Jajjemän, jag fixar, jag kan baka, jag skjutsar, jag kommer, jag tar med mig jobbet hem, det är ju så mycket att göra och jag hinner nog jobba lite på kvällen..."

Ibland längtar jag efter att totalt misslyckas, att helt glömma bort nånting, att missa deadlines, att ställa till med nån riktig härva och sedan bara få säga: "OOOPS.. my bad" och bara skaka av mig det.

Säääkert.. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja usch, sån där är jag också...fast jag jobbar hårt på att sluta med det UTAN att få dåligt samvete. Svårt.

Min terapeut sa till mej att utarbeta en strategi för hur jag ska göra för att inte ta på mej för mycket. Jag har bestämt mej för att aldrig säga ja eller ta på mej någonting på en gång utan tänka och känna efter först och isåfall återkomma. Funkar bra när jag kommer ihåg det...

Anonym sa...

Det är nog en process att lära sig säga ifrån utan att ha dåligt samvete...

Måste säga att jag känner att jag kommit en bra bit på vägen med det själv men ibland faller man tillbaka. Som sagt, en dag i taget. En kamp i taget. Man kan inte lösa allt på en gång.

Hav tålamod min vän! :D

//I