tisdag 6 november 2007

Tankemönster

Sitter mycket vid datorn, hela dagen på jobbet, alltid på kvällen hemma också. Har gjort så i många år, utan att någonsin haft besvär av varken musarm eller värk i axlar/nacke.

På sistone har jag börjat känna av stelhet i ena skuldran, vet också vad det beror på. Felbelastar och "hänger" på den sidan när jag jobbar. Dålig (o)vana och något jag borde/måste jobba bort.

Sträckte på mig idag och det högg till där bak i skuldran, hugg i lungan, ont när jag andades. Tankarna gick genast i gamla banor - hjärtinfarkt! För varje andetag kändes det som en kniv som stack genom skuldran, och det enda jag kunde tänka på var - hjärtinfarkt.

Trots logiken, trots att jag sträckte på mig för att jag känner att jag är stel på just det stället, att det beror på att jag felbelastar.

Så otroligt dumt!

Och ja, jag lever fortfarande.. det var tydligen ingen massiv hjärtinfarkt - den här gången heller. ;)

Inga kommentarer: