tisdag 23 oktober 2007

Helt otroligt!

Jag drog nyss ett kort från "Osho zen tarot"-leken, som en vägledning inför morgondagen.

Frågan jag ställde var hur jag ska förhålla mig till vad jag ev. får vetskap om imorgon, något som ganska troligt leder till en stor förändring i mitt arbete. Min grundläggande inställning till förändringar är att jag är trygghetsnarkoman och gärna väljer tryggheten och det välkända istället för att kasta mig ut i nya äventyr, men ofta leder ju förändringar till utveckling.

I allafall, jag fick kortet "Resande", och detta var vad kortet sa mig:

Resande
".... När det här kortet dyker upp i en läsning, påvisar det en tid för rörelse och förändring. Det kan vara en fysisk förflyttning från en plats till en annan, eller en inre rörelse från ett sätt att vara till ett annat. Men vad som än är fallet lovar kortet att färden blir lätt och att den medför en känsla av äventyr och växt. Du behöver inte kämpa eller planera så särskilt mycket. Kortet påminner oss också om att acceptera och omfamna det nya, ..."

Det är helt otroligt!

Nu kan jag lägga mig och sova, och jag har en lugn känsla inför morgondagen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att kortet håller vad det lovar och att det blir bra!
Jag gillar inte heller förändringar...

kram:)

Anonym sa...

Ja, det gjorde det faktiskt! :)
Än så länge.. det var ett halvt steg till förändring, men ändå positivt. Om det under andra halvan blir ett negativt besked får jag åter lita på kortet.."färden blir lätt och medför en känsla av äventyr och växt. Du behöver inte kämpa eller planera så särskilt mycket."

Nej, gamla hjulspår känns rätt trygga, men leder ju sällan till utveckling å andra sidan. Dilemma det där..

Kram!

Anonym sa...

NÄMEN!!! Detta är inte klokt!!! Jag har ju missat alla dina inlägg sen "Knep för att lätta på ångesten!!"

Jag måste ha missat att uppdatera sidan eller nåt, har ju en favoritlänk i menyn men det verkar inte ha fungerat som det ska!!

ATTANS!!!!

Tyckte det var så underligt att du inte skrev nåt...

Läser ifatt!! Har världens mensvärk så jag återkommer med kommmentarer...

KRAM!!