torsdag 11 oktober 2007

Förkyld

Är inte helt ok. Huvudet sprängvärker, ont långt ner i halsen, frossa.. hängig...

Som ett brev på posten kommer en massa biverkningar. Yrsel, tinnitus, låg enerig.
"Är jag verkligen bara förkyld eller är det ångest som gör att jag låtsas?!"

"Jag kanske håller på att få en hjärtinfarkt" - tanken som letade sig fram i min hjärna inatt, när jag vaknade klockan tre och mådde pyton. Låg vaken i två timmar, kunde in röra mig eftersom jag då trodde att illamåendet skulle bli värre och jag då skulle måsta kräkas. "Det kanske är infektionen från tanden som behöver fixas - nu blir jag straffad för att jag inte varit till tandläkaren".

Kommer till jobbet, efter att ha sovit dåligt, vaknat och verkligen fått kämpa för att ta mig upp, har hundra olika flyktvägar och ursäkter och tidsramar för hur länge jag ska vara kvar på jobbet. Väl där - har åtminstone tre jag träffar den första halvtimmen liknande symptom. "Flunsan är visst hård". Frossa, huvudvärk, ont i magen..

Jaha, jag kanske bara var normalt sjuk även den här gången också då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dej!