torsdag 7 februari 2008

Säkerhetsbeteenden

Har märkt en sak de senaste veckorna..

Nämligen att flera av mina vardagliga säkerhetsbeteenden har minskat.

Jag har tex helt varit utan den obligatoriska Läkerolasken i fickan. Jag åkte till och med till en matvaruaffär och storhandlade, utan vare sig Läkerol, tuggummi eller platspåse i fickan.

Låter väl som en normal tur till affären för en "normal" människa. Men jag kan säga att det är inte ofta jag åker nånstans utan just dessa tre grejer! Att jag sedan har haft exakt samma påse i fickan/väskan i ganska exakt tre år (då jag började med påse) är en annan femma. Att jag aldrig har behövt använda den är ju ändå ingen orsak till att jag icke-logiskt inte ska ha den liksom.

En annan sak, jag har gått ut på ovanligt långa promenader, dessutom har de inte varit kretsande i ring utan rakt bort hemifrån. Och det UTAN att jag haft min mobil med mig! Inget tuggummi i munnen där heller, inte heller någon Läkerolask i fickan.

Jag samåkte häromdan! Annars tar jag alltid egen bil (=kunna åka hem när jag vill). Jag har också stämt träff med en kompis, där vi ska äta lunch! Skyller i vanliga fall alltid på att jag har ärenden, egen mat, inte är hungrig osv. Iofs har vi inte varit och ätit än, det är ett par dagar kvar. Men jag känner mig redo.

Imorgon ska jag utmana ett par till av mina säkerhetsbeteenden. Återkommer om hur det gick.

Och framför allt, jag blir inte besviken på mig själv om det inte går. Jag känner mig väldigt snäll mot mig själv just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så roligt att läsa om dina framsteg! :) Sluta med påse så här års är ju en jättestor bedrift!!!

Anonym sa...

ÅÅ så duktig du är!!!!!! Blir glad av att läsa ditt inlägg!! Kram!!!