onsdag 6 februari 2008

Dagsljus!

Det blir ljusare och ljusare ute för var dag som går. Numera orkar solen lysa ganska många timmar per dag (de dagar den vill visa sig), och luften börjar lukta vårvinter.

Vi är i februari, och i takt med ljuset ökar min energi, lust och glädje!

Något jag går in för helhjärtat just nu är att bejaka mig själv och mina känslor. I vanliga fall är jag ganska duktig på att stoppa tillbaka vad jag känner och vill för att istället rätta mig efter borden och ska och måsten. Det stänger ganska ofta av kranen av känslor inom mig, eftersom jag istället försöker leva upp till visionen jag har av mig själv, de krav jag ställer och allt jag tycker jag borde hinna och göra.

Nu stänger jag istället av "borde-kranen" och låter mig svepas med av mina känslor och tankar. Utan dåligt samvete.

Inga kommentarer: