fredag 16 maj 2008

Magens betydelse

Magen har stor betydelse för mig, huruvida jag fixar att utmana mig själv eller inte. I och med att min största farhåga är att jag ska kräkas när jag får ångest, och eftersom min ångest oftast gör att jag blir illamående (men inte kräks.. det gör jag i stort sett aldrig), och illamående är svårt att tänka bort, så kan det ofta begränsa mig.

Jag har mått väldigt bra, inte känt av magen eller haft huvudvärk (och kanske hör det ihop.. ingen huvudvärk = inga Ipren = inget ont i magen = ingen illamående och dessutom mindre ångest = inget illamående, och mer avslappnad = inget illamående och ingen magkatarr) och då har det varit mycket lättare att utmana ångesten.

Idag är jag halvrisig i magen, och genast blev det tvärstopp. Trots att magontet beror på mens, och att jag rent logiskt VET det. Men.. det blev stopp i allafall. MEN, jag tänker inte ge mig själv dåligt samvete för det, jag tar en lugn dag och kör hårt på måndag igen. Det är också en del i processen, att acceptera sig själv, och att tillåta sig själv att ha vanliga krämpor så som alla andra gör och har.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Du är så duktig som kämpar på! Känner mig lite "lat" som inte behöver bry mig så mycket om alla utmaningar just nu...livet flyter liksom bara på. När jag läser dina inlägg minns jag hur det var!

Jag behöver lite råd...surfa in hos mig är du snäll.

Och du, du kommer hitta ett nytt jobb och träffa nya intressanta människor - övertygad om det!

Ska bli spännande att följa dig. Återkommer!

Kramar,
Isolde

Anonym sa...

Ojojoj det var som jag hde skrivit det själv, vet precis hur det är:(