måndag 10 december 2007

Luften är lättare att andas!

Det är skönt att ha rensat luften, att bryta ner det dåliga och bestämma att ta nya tag. Att inse att hjulspåren rullat snett, att lägga om bana och ta ny riktning.

I övrigt har jag försökt minimera det mesta av sådant som kan kallas julstress. Julklapparna är planerade, inköpta/beställda, med några få undantag. Jag har dessutom tagit ledigt mellan jul-nyår vilket innebär långledigt. Och det ska bli SKÖNT!

Jag har varit och tagit cellprov, jag har varit på julfest, det har varit diverse avslutningar, uppvisningar och saker, och allt har lunkat på. Det har liksom bara funkat.

Nu når vi snart årets mörkaste dag, och sedan vänder det.. det blir ljusare och ljusare och det känns alltid som en vändpunkt!

Jag tar tillvara på de ljusa tankarna och de varma känslorna, de får användas och komma fram under dagar när det inte känns lika bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu räknar vi ner till våren igen och hoppas på en vit underbar vinter tycker jag! Men först julledigt! Kramar! /Isolde