fredag 21 november 2008

Tacksamhet

Det slog mig igår när jag stod med min vagn fullastad med matvaror i stormarknadens långa kö, TACKSAMHET!

Jag är så tacksam över att kunna stå i en kö, utan att hyperventilera, utan att svettas, utan att vara på väg därifrån varje sekund. Jag är så tacksam över att jag inte ens tittar om det är köer när jag går in, att jag inte vänder i dörren om det verkar vara mycket folk.

Och jag menar verkligen att jag är tacksam. Jag suger in, jag njuter, jag lyssnar in känslan. Och jag känner efter hur det känns i kroppen, när jag klarar sånt jag bara för en kort tid sedan fick väldigt mycket ångest över. Jag är också tacksam och berömmer mig själv för att jag valde att möta rädslan, gå med den istället för mot den, och lyckades kommer igenom den och bort från den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så härligt att få känna så. jag kan känna så liiiite nu förtiden , alltså lite mer än innan. Men mycket vill ha mer....;) Saknar dina uppdateringar....

Anonym sa...

Härligt att höra!! Tänkte bara kika in och säga att jag har uppdaterat sidan...otroligt va?? ;-D

God Jul på dig!!

Kramar,
Isolde