fredag 18 januari 2008

Att fortsätta utmana sig själv

När man är i en period där det mesta flyter av sig själv är det lätt att man slutar jobba med sig själv.

Kanske är det istället så att det är bästa tiden att faktiskt jobba medvetet med sig själv då?

Sagt och gjort, eftersom "flödet är bra" har jag bestämt mig för att fortsätta jobba målmedvetet enligt boken "Ingen panik..", och så sätter jag upp diverse saker jag ska göra varje dag, oavsett "dagsform".

En sak jag oftast undviker är att handla i mataffärer, och det är ju perfekt att jobba med det just nu då. Sagt och gjort, jag har varit och handlat både med och utan handlingslista. Med för att ha en lista jag måste följa och framför allt fullfölja. Utan för att kunna improvisera och samtidigt fokusera på vad sjutton det var jag skulle handla.

Senare idag tänkte jag åka ut (ja, en fredag!!) på ett större externhandelsområde och uträtta några ärenden i de stora affärerna. Förmodligen kommer det att vara kö och mycket folk, men jag ska i allafall iväg. Och det SJÄLV eftersom det annars inte blir någon utmaning.

Over and out - hoppas ni får en fin helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig du är! Fortsätt kämpa!

Kram!